• CATALA GUAI.LEXIC I SEMANTICA

    LÈXIC I SEMÀNTICA

    FORADADA MORILLO, MERCÈ/MORATALLA MÍNGUEZ, LUPE LAERTES DE EDICIONES Ref. 9788475842264 Altres de la mateixa col·lecció Altres del mateix autor
    Si el Català guai I s'ocupava de la Fonètica i l'Ortografia i el Català guai II de la Morfologia i la Sintaxi, en falta- va un que tractés l'àrea del Lèxic i la Semàntica. Finalment, però, apareix el tercer Català guai: el Català guai III, dedicat al Lèxic i a la Semàntica.Si bé trobem alguns capíto...
    Ancho: 160 cm Largo: 230 cm Peso: 250 gr
    Registra't i guanya punts amb totes les teves compres. Al comprar aquest producte, podràs obtenir fins a 12 punts, amb un valor de 0,60 € per a la teva propera compra.
    Sense Estoc - Consultar disponibilitat
    11,84 €
  • Descripció

    • Encuadernació : Otros
    Si el Català guai I s'ocupava de la Fonètica i l'Ortografia i el Català guai II de la Morfologia i la Sintaxi, en falta- va un que tractés l'àrea del Lèxic i la Semàntica. Finalment, però, apareix el tercer Català guai: el Català guai III, dedicat al Lèxic i a la Semàntica.

    Si bé trobem alguns capítols dedicats al Lèxic i a la Semàntica en alguns llibres de text, o bé exercicis escadussers en d'altres, hi ha molt pocs llibres que s'hi dediquin plenament i exclusivament. Per què? Les autores no creuen pas que es tracti d'un desinterès pels mots de la llengua («Es pot dir tal cosa?», «Com deu ser això altre, en català?», «De quina altra manera podríem dir aixòh,

    «D'on surt aquesta expressió?», «Té gràcia, aquesta dita!>, «Com es deu dir l'ofici de fer tal cosa?, etc.), sinó que més aviat els aspectes lèxics i semàntics han quedat una mica marginats en el treball de la Llengua perquè es tracta d'un camp menys sistematitzat que d'altres, un camp en contínua evolució, un camp en què hi ha algunes vacil·lacions i punts conflictius, sobre els quals les principals autoritats lingüístiques no s'acaben de posar d'acord.

    Pel que fa a la metodologia d'aquest llibre, s'ha mantingut un cert paral·lelisme amb els altres Guais, però s'hi ha introduït algunes novetats «substancioses». Cada tema s'inicia amb una conversa que mantenen quatre col·legues i en la qual ?entre broma i broma? s'introdueixen els continguts teòrics necessaris per al treball posterior. A continuació, hi va una lectura que ?com en els altres dos llibres? ha estat seleccionada tenint en compte els gustos de la gent jove i la connexió amb el tema tractat. La segueixen una sèrie d'exercicis que treballen «De mica en mica...» l'aspecte lèxico-semàntic corresponent, fins que «...s'omple la pica» i no queda més remei que demostrar què se n'ha tret de profit, en un resum de continguts que serveix d'autoavaluació. Per acabar, s'hi ofereix un Joc que demostra ?una vegada més? que treballar la Llengua pot ser una cosa força divertida.

    Aquest llibre, com els anteriors, es complementa amb una Clau d'exercicis per tal de facilitar la tasca del professor/a o de l'alumne/a que vulgui treballar pel seu compte.

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Essencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.